Amsterdamse DJ Mairo Nawaz boegbeeld wereldwijde ASSICS campagne

(Last Updated On: March 8, 2017)

ASICS Tiger lanceert de Gel-Kayano Trainer Knit collectie, geïnspireerd op de iconische Gel-Kayano Trainer die in 1993 zijn grote debuut maakte. De exclusieve geweven constructie – het kenmerk van de lijn – staat symbool voor de opbloeiende straatcultuur en collectieve spirit die de huidige jongerengeneratie definieert. Dit vormt tevens het uitgangspunt van de ondersteunende campagne, met de meerduidige boodschap: We Are All Woven From The Same Thread. 

De nieuwe campagne moedigt zelfvertrouwen onder de jonge generatie aan, met als ideologie dat vertrouwen in jezelf, zorgt voor vertrouwen vanuit anderen. Het omarmen van individualiteit ligt daaraan ten grondslag, maar alleen door te verenigen kunnen we inspireren.

TOGETHER WE RISE
Opvallend is dat Mairo Nawaz, de aanstormende DJ uit Amsterdam, het boegbeeld van de wereldwijde campagne vormt. Hij is een van de vijf ‘cultural creators’ die, als afspiegeling van onze jongerengeneratie, in een rauwe, stedelijke setting is geportretteerd. Op het eerste gezicht lijken ze alle vijf anders, maar samen vormen zij één front. Ondanks hun afwijkende levenspad, realiseren ze zich dat ze krachtiger zijn door samen te komen. Een snel veranderende wereld brengt immers constant nieuwe uitdagingen met zich mee. Deze collectieve cultuur is in de Gel-Kayano Trainer Knit campagne vertaald naar het concept van een stam; wat ze dragen is een extensie van hun persoonlijkheid en de verbindende factor in de groep, met de potentie anderen te inspireren deel uit te maken van een grotere beweging.

WE ARE ALL WOVEN FROM THE SAME THREAD
De originele Gel-Kayano Trainer maakte in 1993 zijn debuut als running model. Nu is de iconische trainer terug, met een vertaalslag naar de straat. De geüpgraded Gel-Kayano Trainer Knit kenmerkt zich door een minimalistische stijl, waarbij het geweven bovenstuk naadloos aansluit op de welbekende ASICS Tiger stripes. Subliem comfort en flexibiliteit staan voorop; een perfecte match met de premium street stijl. De collectie bevat vijf verschillende modellen die stuk voor stuk tussen januari en april 2017 worden uitgebracht. Met 10 verschillende, monochrome, kleurencombinaties is er een statement maker voor iedere ‘tribe’.