Geïnspireerd op Vivaldi: de Napapijri ‘4 Seasons collectie’

Twee weken terug bezochten we de Four Seasons campangne van Napapijri bij Bread & Butter in Berlijn. Napapijri pakte dit jaar groot uit tijdens hun 30e verjaardag. En volgens ons was het een geslaagde verjaardag die daadwerkelijk door vier verschillende seizoenen tot leven kwam.

Voor degene die Bread & Butter niet kennen, dit is één van de populairste fashion events van de wereld, jaarlijks gehouden in Berlijn. Wij vlogen er in goed gezelschap heen om de laatste trends op modegebied zelf te aanschouwen. Elk toonaangevend merk was aanwezig en de één pakte nog groter uit dan de ander. Van een Wragnler die een complete old school rolschaatsbaan opzette, tot een Napapijri die grote artiesten een eigen remix liet maken voor hun ‘4 Seasons’ campagne geïnspireerd op de klassiekers van Vivaldi.

Raleigh Ritch – Lonely Summer
De inspiratiebron achter de campagne komt van Antonio Vivaldi. Vier artiesten kregen de taak een seizoen te presenteren aan de hand van de nummers van Antonio Vivaldi. De show werd afgetrapt door Raleigh Ritchie die het nummer ‘Lonely Summer’ schreef aan de hand van het orginele nummer ‘Summer’ van Vivaldi. Het nummer herinnerde hem aan de dagen als kind in de zomer, luisterend naar Vivaldi samen met zijn vader.

www.youtube.com/watch?v=VhVtmKIPjCM

Sharon Doorson – Autum Leaves
Next up was Sharon Doorson die het herfst seizoen mocht presenteren. “Just like the season itself, a burst of energy”. De lichten werden gedempt en de herfstsfeer kwam naar voren. Met krachtig vocals bracht Sharon Doorson het publiek naar een energieke sfeer die verbeelding bracht bij de herfstcollectie van Napapijri.

www.youtube.com/watch?v=yPmH0Pf1i5U

Jan Blomqvist – Winter Nights
Ook Jan Blomqvist voelde zich vereerd om mee te mogen werken aan de ‘Four Seasons Vivaldi’ campagne van Napapijri. Elektronische muziek verschild namelijk niet zo heel veel van klassieke muziek. Gevolgd door winterse projecties knalde ‘Winter Nights’ van Jan Blomqvist door de zaal om de wintercollectie van Napapijri te verbeelden.

www.youtube.com/watch?v=2yMTmnzMy-A

Tokimonsta – Spring Sauce
Tot slot Tokimonsta die het laatste seizoen presenteerde, de Lente. Ze deed dit geheel op eigen wijze en laat zich inspireren door ‘Het leven’. De dame uit Los Angeles zorgde met haar nummer ‘Spring Sauce’ dat de show op hoog niveau eindigde. Het is een remake van het bekende nummer Vivaldi – Spring Concerto.

www.youtube.com/watch?v=v4ODEXkIc4A

De creatieve avond eindigde en in onze ogen was dit de perfecte manier om 30 jaar Napapijri te vieren! We zijn erg benieuwd wat het merk ons in de toekomt gaat brengen. Aan creativiteit blijkt in ieder geval geen gebrek!

Related Posts