De nieuwste Call of Duty is officieel gereleased!

Het is hier, jongens. Call of Duty: Modern Warfare is gelanceerd en het is de terugkeer van de ‘Modern Warfare’-subfranchise waaraan niet is gewerkt sinds 2011 toen Modern Warfare 3 werd uitgebracht.

De game lijkt een hit bij fans, dus we hebben alles wat je moet weten over dit spel op een rijtje gezet.

Opvallend is dat cross-play tussen Xbox, pc en PlayStation 4 voor het eerst beschikbaar is. Sony kondigde voor het eerst aan dat het eindelijk in september vorig jaar cross-play-ondersteuning voor games tussen PS4, Xbox One, Nintendo Switch, pc en mobiele apparaten mogelijk zou maken.

Vervolgens is het langlopende Prestige-systeem geschrapt en vervangen door een nieuw progressiesysteem.

Zodra je de hoogste Enlisted Rank hebt bereikt, presteer je niet meer zoals je in eerdere Call of Duty-games zou hebben gedaan. Dit betekent dat alle items en voordelen die je hebt verdiend tijdens het spelen via de aangemelde ranglijsten bij je blijven, en dat je het hele proces niet opnieuw hoeft te doorlopen nadat je de hoogste rang hebt bereikt.

Special Ops, een reeks coöp-modes voor vier spelers waarin je moet samenwerken om verschillende missies en doelen te voltooien, is terug. De onderstaande gameplay-afbeeldingen suggereren dat populaire kaarten / missies Chernobyl en Mile High Club uit de originele Modern Warfare-serie zullen terugkeren.

Het feit dat Call of Duty: Modern Warfare bij de lancering geen pay-to-win-elementen bevat, moet als een bemoedigend teken worden opgevat, hoewel fans hebben erop gewezen dat uitgever Activision de gewoonte heeft om na de lancering loot boxes te introduceren.

Alle kaarten die na de lancering zijn vrijgegeven, zijn gratis, in tegenstelling tot het betalen ervan zoals standaard in voorgaande jaren.

Verhalend directeur Taylor Kurosaki vertelde ons in een recent interview op een COD-evenement in Londen dat een groot deel van de campagne is geïnspireerd door de real-life accounts van Navy SEALs.

Hij zei: “We krijgen altijd anekdotes van de SEAL’s. Cutscenes en situaties die we in het spel hebben, zijn geïnspireerd op enkele van de verhalen die ze ons hebben verteld. Het verhaal en het hele thema van het spel, tenminste van de Westers perspectief, werd door hen geïnspireerd.

Related Posts