Het iconische denimmerk spreekt de nostalgie van consumenten en de behoefte aan snelheid aan door een revolutie teweeg te brengen in de manier waarop ze jeans op maat maken.
Denim
Denim is een trend die nooit aan populariteit lijkt te verliezen, en nu brengt het geliefde Amerikaanse merk Levi’s enkele van de meest iconische stijlen, zoals de 501 “mom-jeans” en Wedgies, terug naar de markt. Sterker nog, het merk biedt klanten ook de mogelijkheid om hun jeans volledig aan te passen aan elk rip-, hole- en fade-merk en beweert dat dit in ongeveer een uur gebeurt. Met zijn nieuwe project F.L.X., dat lasertechnologie implementeert, stelt Levi’s klanten in staat om hun ideale spijkerbroek op een iPad te ontwerpen. Het proces is bedoeld om het kunstmatige schokken van denim veel sneller en efficiënter te maken en is ook milieuvriendelijker, omdat het het aantal chemicaliën vermindert dat ooit nodig was om het proces te versnellen.
Vintage
De consumententrend ‘alles vintage’ is aan blijven houden, of het nu voor retro-techartikelen is zoals polaroidcamera’s en vinylplaten, of voor ouderwetse modestijlen zoals ‘mom-jeans’. Een groot aantal modewinkels blijft vintage denimproducten aanbieden om zo weer dat authentieke gevoel op te roepen. Door geliefde en herkenbare stijlen te combineren met moderniteit van snelheid en personalisatie, hoopt Levi’s de consument het beste van twee werelden te bieden.
Wil je nu zelf ook graag een jeans op maat laten maken? Dat kan gewoon in Amsterdam! Mick Keus maakt jeans op maat en past ze precies aan aan jouw wensen.
Wij hebben trouwens ook een artikel geschreven hoe je je het beste old-skool lelijk maar toch modieus kunt kleden. Echt een aanrader.