Als je simpelweg niet genoeg krijgt van Avengers: Endgame-content, wil je je misschien wel aanmelden bij Disney +, omdat ze enkele verwijderde scènes in handen hebben, waaronder een waar Iron man zijn volwassen dochter ontmoet.
Net toen je dacht dat de uitvoering van Robert Downey Jr. in de Marvel-series niet emotioneler kon worden, onthullen de mensen achter de film dat ze nog meer emotionele scènes in petto hadden.
Dus, voor het geval je het nog niet wist, heeft Tony Stark zichzelf aan het einde van de film opgeofferd voor het welzijn van het universum door de Infinity Stones te gebruiken om de kwaadaardige Thanos te vernietigen.
Ondanks wat we over die scène weten, was het echter oorspronkelijk niet de laatste die we van Stark zagen.
Deze verwijderde scène bevat Katherine Langford – die je je misschien nog herinnert van 13 Reasons – als de volwassen dochter Morgan van Tony Stark en Pepper Potts.
Na zijn tragische – en meer dan een heroïsche – ondergang, wordt Tony meegenomen naar de metafysische wereld daarbuiten.
Omdat de Infinity Stones, wanneer ze samen zijn, een behoorlijk indrukwekkende samenhang vormen, is Tony in staat – in dit vreemde achterland – een praatje te maken met een versie van zijn volwassen dochter.
Tijdens het gesprek verzekert Morgan haar vader dat ze goed zal opgroeien, ondanks het feit dat hij weg is.
Ze vertelt hem: “Ik ben blij dat we de tijd hadden die we hadden en dat je er voor mij was.
Tony antwoordt: “Als jij gelukkig bent bent, ben ik gelukkig.”
Als je je afvraagt waarom de regisseurs van de film, Joe en Anthony Russo, besloten dat deze hartverwarmende / brekende scène geen plaats in de laatste film verdiende, hebben ze dit tijdens het regisseurs commentaar verklaard.
Ze gaven toe dat deze scène met Morgan ‘gelijk voelde’ aan de volgende scène, waarin Tony Stark in feite zijn eigen lofzang geeft.
Bovendien voegden ze eraan toe dat het publiek – voor het grootste deel – geen echte emotionele band zou hebben met de volwassen Morgan.
Tony Russo legde uit: “Omdat deze volwassen versie van Morgan, zijn dochter, nooit in de film te zien was, begonnen we het gevoel te krijgen dat we niet veel emotionele banden hadden.’