Ook al staat de Amsterdamse kostuummerk Suitsupply bekend om zijn controversiële campagnes, toch valt heel Nederland en het internet elke keer weer over de (seksistische) beelden.
Voor de campagne van spring/summer 2016 vloog team Suitsupply naar Afrika voor een sexy fotoshoot met halfnaakte modellen – op zich is dit niks nieuws aan de horizon. Totdat Suitsupply besloot mannen in pakken van de borsten te laten glijden en op billen te laten chillen. Bij de Stichting Reclame Code commissie stromen de klachten binnen en op straat worden de posters beklad met leuzen, verf en maandverband. Er is zelfs al een Facebookpagina op de been geholpen om meer mensen op te roepen mee te doen aan het censureren van de posters.
Suitsupply zelf maakt zich waarschijnlijk niet al te druk over al deze ophef. Hoe meer ophef, hoe beter de reclame voor het merk. Ook vindt Suitsupply eigenaar Fokke het juist geen seksisme: “De vrouw is in deze reclame juist dominant: een reus. De mannen zijn speelpoppetjes die van de vrouw afglijden. Er is geen mogelijkheid om hier seksisme in terug te zien. Ze willen er seksisme in zien, zelfs als het er niet is.”
Hoe dan ook, wij kunnen alleen maar genieten van deze beelden.