“Is het een ex-turken auto?” is de vraag die een potentiële koper van een BMW 3 serie stelt aan het Almelose autobedrijf V-Max. De eigenaar van deze zaak is zelf van Turkse komaf en reageert op een wel heel gevatte manier op deze racistische mail.
De eigenaar Erkan Akbaş noemt het zelf een tenenkrommende mail. En waar de meeste bedrijven zo’n mail links zouden laten liggen, pakt hij het wel heel adrem op. Naast dat hij de discriminerende potentiële klant even goed de les leest op begrijpend lezen en een taalfout, licht hij hem ook even in over de vorige eigenaar die een Nederlandse homofiel is, met de vraag of dat ook iets uit maakt.
Op facebook stromen ondertussen de steunbetuigingen binnen van mensen die voortaan zeker hun auto bij V-Max gaan laten onderhouden of laten horen dat ze een auto bij hun gekocht hebben en nooit problemen hebben gehad. Wij kunnen alleen maar zeggen: Top gehandeld door dit autobedrijf en laten we hopen dat dit soort mensen even beter nadenken voordat ze zulke belachelijke mailtjes de deur uit sturen.