Jägermeister brengt een ode aan het nachtleven met #SAVETHENIGHT

Voor veel mensen is de nacht hét moment waarop ze ontdekken, dansen, zichzelf kunnen ontplooien en nieuwe mensen ontmoeten. Het #SAVETHENIGHT initiatief van Jägermeister is een wereldwijd support-project dat de nachtcultuur in de breedste zin van het woord helpt in deze barre tijden. De video “Ode to Nightlife” die Jägermeister vandaag uitbrengt, herinnert iedereen eraan waarom de nacht de moeite waard is om in te investeren.

Campagne: “Ode to Nightlife”
De “Ode to Nightlife” campagne is een eerbetoon aan de clubcultuur: in de campagnevideo komen er iconische beelden van het uitgaansleven door de jaren heen voorbij en is er een manifest voor het nachtleven te horen. DJs, fashionista’s, en andere kunstenaars van de nacht – iedereen die samen het nachtleven zo bijzonder maakt komt voorbij. Volgens Jägermeister is de nacht een ruimte voor vrijheid, plezier en een plek om jezelf te zijn en juist daarom een essentieel onderdeel van de samenleving, zowel nu als in de toekomst. 

#SAVETHENIGHT
Met het in 2020 geïnitieerde #SAVETHENIGHT heeft het merk al ruim 1.500 artiesten, creatievelingen en andere nachtvlinders uit meer dan 60 landen kunnen ondersteunen. In Nederland werd bijvoorbeeld de podcast The No Club Show van Bakkie Bakkie podcast-makers Steven van Lummel en Justin Verkijk gesteund, waarin noodlijdende clubeigenaren ruimschoots aan het woord komen. Maar ook een drag-makeup tutorial met Hoax LeBeau, een livestream party met DJ Job Sifre en een spoken word video over een lege stad met Ray Fuego zagen het licht door #SAVETHENIGHT. Begin 2021 werden er al projecten met Yardbird uit Rotterdam en Open Source Radio uit Nijmegen afgerond en er zullen nog velen volgen, onder andere met artiest en fotograaf Mila van der Linden en educatief muziekproductieplatform Other Echo.

Als merk zijn we diepgeworteld in het nachtleven. De culturele kaalslag die zich sinds de intrede van COVID-19 voltrekt gaat ons dan ook aan het hart. We willen iets terugdoen voor de artiesten, en organisaties uit de nachtcultuur die het nu moeilijk hebben. #SAVETHENIGHT is een toezegging dat we ons steentje bijdragen – niet alleen in coronatijd, maar ook zeker daarna.” aldus Kas Knikkink, Sr. Brand Manager Jägermeister

De financiële steun wordt voortgezet
Via het ‘Meister Fund’ blijft Jägermeister in 2021 financiële steun bieden aan creatievelingen en hun projecten. Bezoekers van het www.save-the-night.com platform kunnen niet alleen content bekijken van alle initiatieven die Jägermeister steunt, maar ook zelf een steentje bijdragen door te doneren aan een initiatief of gangmaker uit het nachtleven, in ruil voor unieke content of ervaringen. Zo kun je via Meister Drop-Ins artiesten, bartenders en performers boeken en online laten ‘indroppen’ tijdens een online feest, of één van de Meister Classes volgen waarin je dingen over de nachtcultuur kunt leren en inspiratie op kunt doen bij professionals. 

Iedereen is uitgenodigd mee te doen op www.save-the-night.com en de film “Ode to Nightlife” te bekijken op social media.

Related Posts