Wij geven je intrieur- en slaaptips tegelijk, zo zijn wij

(Last Updated On: November 21, 2017)

We zien slapen als een van onze favoriete bezigheden. We doen het al sinds we ons kunnen herinneren (bijna) iedere dag. Hoewel we zo drie redenen kunnen bedenken waarom we bewust weinig slaap pakken, slapen we ook vaak ongewild slecht. Kunnen we vast oplossen.

Er zijn talloze redenen waarom je slecht slaapt. Wij zijn ook maar mensen dus we zeggen eerlijk dat we veel dingen niet zomaar voor je kunnen oplossen (ruzie met je vriendin bijvoorbeeld). We denken wel dat je kamer van groot belang is voor hoe goed je slaapt. We willen niet zeggen dat je allerlei luchtbevochtigers en slaaplampen moet gaan kopen maar juist de basis artikelen die jouw slaapcyclus gaan bevorderen (veel ervan heb je waarschijnlijk zelfs al ergens!). Met de volgende 5 artikelen maak je je slaapkamer stylish én bevorder je je slaap tegelijk.

  1. Een laken
    Als je aan je bed denkt denk je vaak aan een warm plekje met een lekkere deken. Nu blijkt dat slecht slapen vaak veroorzaakt wordt doordat je het te warm hebt. Je bent vast wel eens zwetend wakker geschrokken uit een nachtmerrie?! Zorg dat je een laken op je bed hebt liggen voor als het ineens warm is ‘s nachts maar je niet graag zonder deken slaapt. 15-16 graden schijnt de beste temperatuur te zijn voor een diepe slaap.
  2. Lichtdichte rolgordijnen
    Je denkt misschien dat in het donker slapen niet zo moeilijk is nu de winter er aan komt, maar dit valt vies tegen. Nederland is heel goed in straatverlichting, maar daardoor is het ‘s nachts niet vaak donker buiten. Zelfs het kleinste beetje licht kan je slaapritme verstoren dus het is een goeie investering om te zorgen dat het gewoon echt donker is. Daarbij weet je zelf ook dat je af en toe thuis komt op uurtjes dat de zon wel al schijnt en je juist dan je slaap hard nodig hebt. Waarom rolgordijnen? Stijlvoller dan hang-gordijnen en het neemt ook een stuk minder ruimte in.Beter slapen met rolgordijnen
  3. Een wekker
    Ok noem het bijgeloof, maar wij merken dat hoe minder je op je telefoon zit rondom je bedtijd, hoe beter je slaapt. Zet je telefoon gewoon een uurtje voordat je gaat slapen uit. Eigenlijk heb je hem ‘s nachts alleen nodig als wekker maar dat hebben we opgelost! Of beter gezegd dat heeft Levi Hutchins opgelost in 1787: een klok die je wakker maakt! Geniaal.
  4. Een plant
    Oprecht een plant genereert zuurstof en daardoor slaap je beter. Nog een goed idee, geef je plant water voordat je gaat slapen. Dat is meteen een soort van mannelijke meditatie en werkt sowieso ontspannend. Sowieso kunnen we het niet vaak genoeg zeggen, een plant is een must-have.
    rolgordijnen voor beter slapen
  5. Een bank en boekje
    Pak je rust voordat je gaat slapen. Zorg dat je even nergens aan denkt en al je zorgen van de dag van je af laat glijden. Je bed moet echt je slaapplek zijn, dus daar wil je niet ontspannen voordat je naar bed gaat (tenzij je het samen doet, if you know what I mean). Een mooie bank en wat tijdschriften of een boekje en je gaat gegarandeerd lekkerder slapen.lekkerder slapen met rolgordijnen

Slaap lekker!